Bine ai venit la Accelera!

Articole

Trainingul “antinevralgic” nu este orientat spre rezultate de durata

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera — Ce-ai luat pentru “durerea de cap”? — Training!!! 2-3 picaturi pe an, imediat dupa trezire… Discutam acum cateva zile cu un client despre organizarea unui program de training pentru compania sa; o firma de peste 1.000 de agenti. Dorind sa aflu mai multe amanunte, normal, am intrebat de ce […]

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera
— Ce-ai luat pentru "durerea de cap"? — Training!!! 2-3 picaturi pe an, imediat dupa trezire... Discutam acum cateva zile cu un client despre organizarea unui program de training pentru compania sa; o firma de peste 1.000 de agenti. Dorind sa aflu mai multe amanunte, normal, am intrebat de ce doreste sa faca training cu agentii de vanzari. “As vrea sa facem un curs, in mai multe sesiuni, sa-i ridicam pe agenti, pentru ca nu mai sunt la fel de incisivi. Parca dorm pe piata. Vreau sa participe obligatoriu cu totii la cursuri ca sa redresam situatia. Vanzarile noastre au scazut in ultima perioada. Cand ma uit pe rapoarte, ma apuca durerea de cap. Vreau ceva rapid si de impact.” Aceasta discutie mi-a adus aminte ca, uneori, trainingul este perceput ca un “antinevralgic” pe care il iei atunci cand simti ca te doare capul. Din pacate, aceasta viziune nu este una castigatoare. De ce? In primul rand, pentru ca pregatirea unei persoane este un proces, nu un eveniment – sa ne aducem aminte cat timp a trecut pana cand am reusit sa invatam sa scriem cursiv. In al doilea rand, pentru ca punerea in practica a celor invatate in cadrul unui program de training este un proces care necesita efort si timp din partea persoanei care a participat la training, dar si sustinere constanta din partea managerului direct. In al treilea rand, sa ne gandim ca pregatirea profesionala are nevoie de o anumita secventialitate. Trainingul este o activitate complexa care necesita si alte programe de sustinere. Spre exemplu, un training de vanzari ar trebui sa aiba ca fundament un foarte bun program de pregatire a abilitatilor de comunicare. Si nu numai. Si toate acestea fara sa ne mai gandim la faptul ca este posibil ca solutia la “durerea de cap” sa nu fie trainingul, ci un program de coaching cu managerul echipei sau consultanta pentru eficientizarea proceselor manageriale. Concluzia? Haideti sa nu aruncam banii pe fereastra in speranta ca ei vor veni inapoi. Trainingul este o investitie extraordinara, cu o rata de profit foarte buna, dar numai daca este administrat corect. Trainingul este un proces organizational care trebuie planificat si caruia trebuie sa-i alocam resurse. Nu este un «antinevralgic» pe care-l organizam in speranta ca ne va rezolva rapid durerea de cap.

Kit training secretele supervanzatorului
Accelera secretele supervanzatorilor