Bine ai venit la Accelera!

Articole

Psihologia cumparaturilor de Craciun

Ovidiu Atanasiu, Academy Consultant Accelera De sarbatori cresc vanzarile in magazine. Dar sunt pregatiti vanzatorii sa reziste confruntarii cu clientii? Iata ca ne indreptam cu pasi repezi spre sarbatorile de iarna. Vine Craciunul si nimeni nu poate sa ramana insensibil la mirosul de brad si portocale, la luminile colorate care ne inconjoara si la zambetul […]

Ovidiu Atanasiu, Academy Consultant Accelera
De sarbatori cresc vanzarile in magazine. Dar sunt pregatiti vanzatorii sa reziste confruntarii cu clientii? Iata ca ne indreptam cu pasi repezi spre sarbatorile de iarna. Vine Craciunul si nimeni nu poate sa ramana insensibil la mirosul de brad si portocale, la luminile colorate care ne inconjoara si la zambetul celor dragi. Daca ati iesit “la cumparaturi” in ultimele zile ati remarcat agitatia, forfota si magazinele mai “pline” decat de obicei cu clienti si vanzatori care se pregatesc de marea confruntare: cumparaturile de Craciun. Ce se afla dincolo de aceasta imagine obisnuita? Pe o parte a baricadei sunt clientii. Ei sunt cei care anima sezonul cumparaturilor. Ei sunt dispusi sa cumpere mai mult decat de obicei si sa-si petreaca mai mult timp prin magazine. Pentru aceasta au nevoie, mai mult decat oricand, de rabdarea si priceperea vanzatorilor. In acelasi timp, ei sunt asaltati cu oferte, care de care mai avantajoase si mai agresive. Ei trebuie sa cumpere cadouri pentru cei dragi, si chiar si pentru ei. Tot acest efort pe care il fac este insotit de o foarte mare incarcatura emotionala, pozitiva, si ultimul lucru pe care il doresc este sa-i enerveze vanzatorii. Practic, pentru clienti a inceput “psihoza” cumparaturilor! De cealalta parte a baricadei se afla vanzatorii. Ei sunt constienti de cresterea numarului de clienti si stiu ca de sarbatori vor munci mai mult. Trebuie sa faca fata cerintelor clientilor care vin sa cumpere. Trebuie sa lucreze in timp ce prietenii lor se distreaza. Trebuie sa mentina curatenia in magazin. Trebuie sa pastreze aranjarea marfurilor pe raft. Trebuie sa fie atenti la furturi. Si mai ales trebuie sa faca fata sentimentului de frustrare, stiind ca veniturile firmei cresc fara ca asta sa se “simta” si in buzunarul lor. Credeti ca este usor? Nici pe departe. Toate acestea ii fac sa fie mai putin amabili cu clienti si sa aiba o atitudine mai putin placuta. Dar clientii vor sa fie tratati bine cand vin sa-si cheltuie banii in magazin. Si aici apare principala problema: clientii au o stare pro-cumparaturi, in timp ce vanzatorii au exact starea inversa. Chiar si in aceste conditii, vanzarile cresc cu 30 - 40% in aproape orice magazin. Cum ar putea, insa, magazinele sa isi creasca vanzarile cu 200 – 300%? Simplu! Oferind ceva ce nu ofera concurentii lor: vanzatori amabili si zambitori, gata sa-i ajute pe clienti. Ce spuneti de vanzari duble fata de cele previzionate pentru decembrie? Este posibil? Da. Exploatati inteligent perioada sarbatorilor de iarna! Acum este ultimul moment cand puteti sa-i pregatiti, sa-i instruiti si sa-i motivati pe membrii echipei de vanzari pentru a oferi servicii excelente si pentru a vinde de doua ori mai mult.

Kit training secretele supervanzatorului
Accelera secretele supervanzatorilor