Articole
Cum sa motivam non-financiar, in fiecare zi, angajatii?
Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera Motivarea de zi cu zi a angajatilor este o tema de maxima actualitate pentru manageri. Ei trebuie sa-si conduca zilnic echipele spre atingerea obiectivelor propuse. Pentru a motiva angajatii putem alege o strategie combinata. Pe de o parte, managerii pot elimina comportamentele organizationale care creeaza disconfort si conduc, incet si […]
Autor: Bogdan Comanescu
Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera
Motivarea de zi cu zi a angajatilor este o tema de maxima actualitate pentru manageri. Ei trebuie sa-si conduca zilnic echipele spre atingerea obiectivelor propuse.
Pentru a motiva angajatii putem alege o strategie combinata.
Pe de o parte, managerii pot elimina comportamentele organizationale care creeaza disconfort si conduc, incet si sigur, la demotivarea angajatilor.
Cei mai frecventi 10 factori demotivatori pentru angajati sunt:
1. Atmosfera de lucru (ex. cea plina de politici si proceduri de lucru, care nu permite socializarea, atmosfera incarcata, apasatoare etc.);
2. Asteptari neclare din partea angajatorului;
3. Participarea obligatorie la sedinte neproductive;
4. Liste intregi cu reguli pe care trebuie sa le respecte angajatul, reguli care nu sunt necesare;
5. Promovarea competitiei agresive, directe si continue intre angajati;
6. Asteptarea indelungata a deciziilor pe linie ierarhica superioara (“semnaturi”), asteptare care ii afecteaza activitatea;
7. Critica in fata colectivului;
8. Tolerarea performantelor slabe;
9. Angajati tratati diferentiat intre ei;
10. Utilizarea sub limita a capacitatii angajatilor.
Acesti factori demotivanti trebuie eliminati din “viata” companiei.
Pe de alta parte, un manager trebuie sa dezvolte factori motivatori.
Iata o lista cu cei mai importanti factori de motivare:
1. Pentru munca rutiniera sunt indicate, din timp in timp, activitati distractive la locul de munca (scurte pauze active);
2. Oferiti angajatilor obiectivele si resursele activitatii, apoi lasati-i sa aleaga modul in care isi vor desfasura activitatea;
3. Incurajati responsabilitatea si leadershipul in cadrul companiei;
4. Promovati interactiunea sociala intre angajati;
5. Tolerati erorile din munca, evitati criticismul si practicati un feedback constructiv;
6. Promovati mandria apartenentei la echipa respectiva;
7. Dezvoltati obiective si provocari profesionale pentru toti angajatii;
8. Oferiti incurajari (stimulare pozitiva);
9. Apreciati-va angajatii si exprimati-va public aprecierile;
10. Dezvoltati sisteme de evaluare a angajatilor care arata cresterea performantelor. Invatati-i cum sa se autoevalueze.