Bine ai venit la Accelera!

Articole

Cum sa motivam non-financiar, in fiecare zi, angajatii?

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera Motivarea de zi cu zi a angajatilor este o tema de maxima actualitate pentru manageri. Ei trebuie sa-si conduca zilnic echipele spre atingerea obiectivelor propuse. Pentru a motiva angajatii putem alege o strategie combinata. Pe de o parte, managerii pot elimina comportamentele organizationale care creeaza disconfort si conduc, incet si […]

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera Motivarea de zi cu zi a angajatilor este o tema de maxima actualitate pentru manageri. Ei trebuie sa-si conduca zilnic echipele spre atingerea obiectivelor propuse. Pentru a motiva angajatii putem alege o strategie combinata. Pe de o parte, managerii pot elimina comportamentele organizationale care creeaza disconfort si conduc, incet si sigur, la demotivarea angajatilor. Cei mai frecventi 10 factori demotivatori pentru angajati sunt: 1. Atmosfera de lucru (ex. cea plina de politici si proceduri de lucru, care nu permite socializarea, atmosfera incarcata, apasatoare etc.); 2. Asteptari neclare din partea angajatorului; 3. Participarea obligatorie la sedinte neproductive; 4. Liste intregi cu reguli pe care trebuie sa le respecte angajatul, reguli care nu sunt necesare; 5. Promovarea competitiei agresive, directe si continue intre angajati; 6. Asteptarea indelungata a deciziilor pe linie ierarhica superioara (“semnaturi”), asteptare care ii afecteaza activitatea; 7. Critica in fata colectivului; 8. Tolerarea performantelor slabe; 9. Angajati tratati diferentiat intre ei; 10. Utilizarea sub limita a capacitatii angajatilor. Acesti factori demotivanti trebuie eliminati din “viata” companiei. Pe de alta parte, un manager trebuie sa dezvolte factori motivatori. Iata o lista cu cei mai importanti factori de motivare: 1. Pentru munca rutiniera sunt indicate, din timp in timp, activitati distractive la locul de munca (scurte pauze active); 2. Oferiti angajatilor obiectivele si resursele activitatii, apoi lasati-i sa aleaga modul in care isi vor desfasura activitatea; 3. Incurajati responsabilitatea si leadershipul in cadrul companiei; 4. Promovati interactiunea sociala intre angajati; 5. Tolerati erorile din munca, evitati criticismul si practicati un feedback constructiv; 6. Promovati mandria apartenentei la echipa respectiva; 7. Dezvoltati obiective si provocari profesionale pentru toti angajatii; 8. Oferiti incurajari (stimulare pozitiva); 9. Apreciati-va angajatii si exprimati-va public aprecierile; 10. Dezvoltati sisteme de evaluare a angajatilor care arata cresterea performantelor. Invatati-i cum sa se autoevalueze.

Kit training secretele supervanzatorului
Accelera secretele supervanzatorilor