Bine ai venit la Accelera!

Articole

Cine va castiga piata serviciilor?

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera In Romania, comertul impreuna cu serviciile reprezinta o piata de aproximativ 24 de miliarde de EURO pe an si va creste in continuare, in virtutea aderarii la Uniunea Europeana. Dincolo de valoarea acestor piete, romanii prefera sa-si faca concediile in strainatate, iar cei care isi permit, sau au ocazia, merg […]

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera
In Romania, comertul impreuna cu serviciile reprezinta o piata de aproximativ 24 de miliarde de EURO pe an si va creste in continuare, in virtutea aderarii la Uniunea Europeana. Dincolo de valoarea acestor piete, romanii prefera sa-si faca concediile in strainatate, iar cei care isi permit, sau au ocazia, merg la cumparaturi in afara granitelor tarii. De ce? Raspunsul este destul de simplu. Ne-am saturat cu totii de calitatea slaba a serviciilor si a comertului din Romania. Dar nu avem ce face. Cine isi permite sa nu cumpere paine, spre exemplu, cu scopul de a sanctiona magazinul care are servicii foarte proaste? De obicei taci din gura si mergi mai departe. Daca incerci sa iti racesti gura spunand unui vanzator ca nu este corect ce face, risti sa primesti o serie intreaga de ... ironii. Asa ca mai bine... taci! Cu toate astea, ceva-ceva s-a schimbat si pe la noi. Aparitia supermarketurilor, hipermarketurilor, magazinelor de lux, a hotelurilor membre ale unor grupuri internationale etc., a inceput sa ofere romanilor si o alta perspectiva cu privire la comert si servicii. Solutia? Este nevoie de profesionalism in servicii si vanzari. Este nevoie masiva de training pentru angajatii care sunt in contact cu clientul. Dar, cine face training in Romania? Fara a avea datele vreunui studiu amplu, estimam ca procentul companiilor de retail care fac training cu angajatii lor este undeva sub 1%. Din experienta noastra, avem de-a face in Romania cu trei categorii de comercianti:
  1. cei care stiu valoarea formarii angajatilor, care si-au format o cultura din pregatirea salariatilor si care aloca bugete suficiente pentru training,
  2. cei care fac training pentru ca este la moda – ei nu inteleg, probabil, la ce le este util, aloca bugete care sunt insuficiente pentru o formare adecvata a personalului si
  3. cei care nu fac deloc training si care-si spun ca ”merge asa.”
Daca ar fi sa pariem, cu certitudine as paria pe prima categorie. Ei sunt viitorii castigatori ai pietei si vor strange in jurul lor marea masa a clientilor. Ceilalti vor muri. Incet. Dar, pana atunci, ne vor mai chinui vreo cativa ani, pe noi toti, cu nepasarea lor.

Kit training secretele supervanzatorului
Accelera secretele supervanzatorilor