Bine ai venit la Accelera!

Articole

Eficienta Trainingului

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera Pentru a fi eficiente, programele de training trebuie sa indeplineasca cateva conditii… 1. Sa fie acceptate si promovate de toti membrii companiei, incepand cu directorul general. Fara aceasta simpla conditie, trainingul poate sa devina o “trista comedie”. De la cel mai inalt nivel, toti membrii companiei trebuie sa inteleaga ca […]

Ovidiu ATANASIU, Academy Consultant, Accelera
Pentru a fi eficiente, programele de training trebuie sa indeplineasca cateva conditii... 1. Sa fie acceptate si promovate de toti membrii companiei, incepand cu directorul general. Fara aceasta simpla conditie, trainingul poate sa devina o “trista comedie”. De la cel mai inalt nivel, toti membrii companiei trebuie sa inteleaga ca trainingul este un proces organizational si nu un eveniment in cadrul companiei. Ce s-ar intampla daca, spre exemplu, procesul managerial ar fi tot un eveniment care s-ar desfasura numai de 2 ori pe an, timp de 2 zile, in week-end? Sau daca salariile s-ar plati de 2 ori pe an? Incepand cu directorul general, totii membrii echipei trebuie sa fie responsabili si sa creeze o atmosfera de invatare in cadrul companiei. Aceasta atmosfera trebuie sa transpara din comunicarea organizationala, din entuziasmul personalului, din planurile de business si pana la obiectivele individuale de performanta. Pe de alta parte, angajatii ar trebui sa cunoasca faptul ca exista o corelatie foarte stransa intre activitatea de training - achizitia de noi cunostinte si/sau dezvoltarea unor abilitati - si succesul lor in cariera. 2. Sa alinieze obiectivele de training la obiectivele companiei. Obiectivele de training trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele de afaceri ale companiei. Atingerea de noi obiective poate sa necesite noi abilitati si cunostinte care vor fi dezvoltate prin training. 3. Sa fie fundamentate pe o analiza serioasa a nevoilor de training. Pentru a putea realiza un program de training trebuie sa cunoastem nevoile specifice de training. De multe ori, analiza nevoilor se realizeaza prin simpla listare a programelor de training si fiecare membru al organizatiei isi bifeaza programele de training la care ar trebui sa participe. Numai ca, adesea, angajatii aleg sa faca training exact pe acele subiecte pe care le cunosc cel mai bine. De aceea, analiza nevoilor de training ar trebui sa se faca pe verticala, pornind de la raportul dintre competentele cerute de fiecare post in parte si nivelul de performanta atins de angajat. Acolo unde performantele sunt mai scazute se pot formula nevoi reale de training. 4. Sa ia in calcul cea mai buna optiune de livrare. Cele mai eficiente programe de instruire sunt cele in care angajatii pot sa puna in practica imediat ceea ce au invatat. Exista mai multe metode de livrare a programelor de training. Alegeti cea mai eficienta metoda: in sala de training, instructaj, mentorat, coaching, la locul de munca, cu ajutorul calculatorului, eLearning etc. 5. Sa includa si o sesiune “Follow-up”. Dupa finalizarea programului de training trebuie sa oferim participantilor posibilitatea de a aplica ce a invatat. Oamenii nu isi pot dezvolta o abilitate fara exersarea ei la locul de munca. Un rol important al follow-up-ului sunt discutiile cu participantii cu privire la valoarea instruirii primite. Acum este o oportunitate de a descoperi noi nevoi de training.

Kit training secretele supervanzatorului
Accelera secretele supervanzatorilor